Zielona Utopia

Sklep

Zwroty i reklamacje

Czy mogę skorzystać z prawa do odstąpienia od umowy?

Oczywiście, że tak. Zgodnie z ustawą z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, Klient może odstąpić od umowy bez podania przyczyny w ciągu 14 dni od daty odebrania przesyłki. Klient powinien złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy na piśmie oraz dokonać zwrotu towaru do sklepu.

Jak wygląda reklamacja?

Jesteśmy uczciwi i tak też traktujemy naszych klientów. Rzetelnie rozpatrujemy wszystkie reklamacje dotyczące produktów i ich jakości. Reklamacji podlegają: niewłaściwa odmiana, uszkodzenia w trakcie transportu, a także niezgodność z cechami podanymi na stronie produktu.

Zanim złożysz reklamację bardzo prosimy wziąć pod uwagę, że nasze produkty to rośliny, które są delikatne i w czasie transportu są narażone na różne czynniki niezależne od nas. Są to żywe organizmy, które łatwo się regenerują. W związku z tym prosimy wziąć pod uwagę następujące aspekty:

  • Lekkie zwiędnięcie liści najczęściej jest odwracalne i nie jest uszkodzeniem. Warto zrobić zdjęcie roślin ze zwiędniętymi liśćmi tuż po wyjęciu z paczki, ale ze zgłoszeniem reklamacji prosimy poczekać kilka dni. Reklamację należy złożyć, jeśli w ciągu kilku dni, pomimo podlewania, roślina nie wraca do dobrej kondycji.
  • Wiele sklepów stosuje cięcie roślin przed wysyłką. Takie traktowanie roślin znacznie ułatwia pakowanie i zmniejsza ryzyko uszkodzeń w transporcie. My wysyłamy rośliny bez ich przycinania, aby klienci mogli sami decydować o ich ewentualnym przycięciu.
    Wysyłka roślin z wykształconą koroną wiąże się z większym ryzykiem złamania gałązek w czasie transportu i rozpakowywania. Jednak właśnie z tego powodu złamanie pojedynczych gałązek lub ich wierzchołków nie może być traktowane jako zniszczenie rośliny, podlegające stuprocentowej reklamacji. W takich przypadkach możemy zastosować rekompensatę częściową, polegającą na obniżce ceny o wartość odpowiadającą procentowi uszkodzenia roślin.
    Pełną odpowiedzialność za uszkodzenie rośliny ponosimy w przypadku
    – złamania rośliny szczepionej w miejscu szczepienia lub poniżej
    – wyłamaniu przewodnika u roślin o pokroju przewodnikowym
    – istotnego połamania, wymagającego mocnego przycięcia całej rośliny
    – całkowitego zniszczenia rośliny
  • Stale rosnące rośliny wymagają przesadzania do większych pojemników. Z tego powodu niektóre z wysyłanych roślin mogą nie być w pełni przekorzenione w całej objętości doniczki, a część podłoża może być luźna i w czasie transportu może się nieco wysypywać. Jeśli przy tym nie doszło do przesuszenia korzeni, nie uznajemy tego za uszkodzenie rośliny. 

 

Jak mogę złożyć reklamację?


Żeby złożyć reklamację, należy skontaktować się z nami mailowo: biuro@zielonautopia.pl lub telefonicznie: +48 794 777 918, przedstawić powód reklamacji oraz oczekiwania. 

W przypadku reklamacji jakościowych prosimy wysłać zdjęcie dokumentujące reklamowany produkt.